lördag 14 januari 2023

Veckans mening v. 2 2023

 MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på!"

"Lucrezia med den allvarliga blicken och det ljusa, flygiga håret - mycket oväntat eftersom alla syskonen hade deras spanska mammas blanka, mörkt rävröda hår."

Från sidan 26 i Lucrezias porträtt av Maggie O´Farrell

4 kommentarer:

  1. Svar på dina frågor inne hos mig: Libapizza kan du googla på, man köper ett färdigt gott Libabröd, som tunnbröd ungefär, det är visst ett arabiskt bröd, jag köper det på ICA, på med massa gott och in i ugnen i runt 8 minuter, så har du en god pizza, men googla som sagt!
    Fokusera på sömnen är viktigt för mej, om jag vaknar tidigt som kl 05, och ska jobba på natten, då måste måste jag se till att lägga mej och försöka sova på eftermiddagen, om jag ska orka med att vara vaken hela natten ;-) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Det där blanka rävröda håret låter vackert.

    SvaraRadera
  3. Fadern kan kanske bli lite misstänksam.

    SvaraRadera
  4. Ja, det lät ju lite som skillnad.

    SvaraRadera