torsdag 5 januari 2023

Helgfrågan v. 1 2023

Mia undrar i första helgfrågan 2023 om vi fått något läst under jul - och nyårshelgen. Svaret på den frågan är i mitt fall nej. Jag har läst en bok och det är Paradis av Sara Villius, men jag har inte hunnit skriva om den ännu. Den är en fristående fortsättning på Madonna som jag läste 2019 och tyckte mycket om. Och så har jag tagit upp den tröglästa Satansverserna av Salman Rushdie igen. Och faktiskt - det går lite bättre nu. Annars har vi mest umgåtts i familjen. De som var sjuka i jul kom till nyår. Efter trettonhelgen blir det till att bruka allvar igen.
              
  

10 kommentarer:

  1. Satansverserna står inte först på läslistan men är nyfiken, ett loppisfynd väntar i bokhyllan

    SvaraRadera
  2. jag tyckte väldigt mycket om Midnattsbarnen, men Satansverserna får jag verkligen kämpa med. då och då kan en fnissa oh bildspråket är roligt

    SvaraRadera
  3. Min man önskade sig Satansverserna i födelsdagspresent. Han håller på. Jag kommer med största sannolikhet inte att läsa den ... hysteriskt tjock!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det går aningen lättare numen det är många transportsträckor. ibland fnissar man åt roligt bildspråk

      Radera
  4. Nyfiken på Satansverserna men tjocka tröga avskräcker, och är de dessutom sega och tröga så lockar de mindre

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag lider fortfarande av och med den, men snart ska vi diskutera den och sedan läser jag aldrig om den igen. Midnattsbarnen skulle jag kunna läsa om

      Radera
  5. Det har varit ovanligt många sjuka i jul och nyår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen! alla mina väninnor har haft någon sjuk i familjerna

      Radera
  6. Ja Satansverserna hör kanske till allmänbildningen att ha läst, lite nyfiken är jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. om du är nyfiken ska du absolut ge de satans verserna en chans. jag är på sluttampen men är inte glad alls. nej, tacka vet jag Midnattsbarnen!

      Radera