lördag 7 januari 2023

Veckans mening v. 1 2023

MIN                                 

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en lördagsutmaning som han kallar Veckans mening. "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Häng på!"

"Under sömnen hade jag fortsatt reflektera över det jag nyss läst, men mina reflexioner hade tagit en något besynnerlig vändning, ty jag tyckte mig själv vara det som boken handlade om: en kyrka, en stråkkvartett eller rivaliteten mellan Frans den förste och Karl den femte."

Swanns värld av Marcel Proust. På spaning efter den tid som flytt. 1

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. jag tror att et blir flera av det här slaget

      Radera
  2. Wow! Så långt som till den boken kommer jag aldrig att komma i min läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. säg inte det! en kan plötsligt få idéer om det mesta!

      Radera
  3. Proust har jag inte läst, det borde man förstås prova. Åtminstone litegrann... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. du kan läsa de femtio sidorna som leder fram till madeleinekakorna i alla fall

      Radera