lördag 15 oktober 2022

Veckans mening v. 41 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrina ord driver en lördagsutmaning han kallar Veckans mening. Vi väljer ut en mening ur det vi läser som fått oss att stanna till, av den ena eller andra anledningen. Den kan vara dum, sorglig, rolig hemsk eller vad som helst. Det viktiga är att den fått oss att stanna upp. Min Veckans mening v. 41 kommer från sidan. 83 i Små ting som dessa av Claire Keegan.

"Furlong tog sig an AGA - spisen, laddade den med några strukna skopor antracit och reglerade spjället så att ugnen skulle hålla en lång och jämn temperatur hela natten."

6 kommentarer:

  1. trevlig läsvärd bok https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Det där med AGA-spisar är för oss som har centralvärme av någon form helt obegripligt.....
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. min farmor hade AGA-spis som vi sedan ärvde. jag älskade den!

      Radera
  3. Får erkänna att jag var tvungen att kolla vad antracit var. Visste faktiskt inte att det var en slags stenkol, eller förstadium till kol kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kände inte heller igen det där med antraciten. vår AGA - spis eldades med koks. Morfar skötte eldandet

      Radera