torsdag 20 oktober 2022

Helgfrågan v. 42 2022

Vilken härlig helg du ska ha! Väldigt nyttigt för hälsan.

Mias helgfråga v. 42: Brukar du läsa hälsoböcker? Hart du något tips?

Jag kan tipsa om tre böcker som jag köar för på biblioteket:

1/Kost för den psykiska hälsan av Charlotte Erlanson - Albertsson, professor i medicinsk och fysiologisk kemi vid Lunds universitet. 

Mat för kropp och själ

2/ Catpower: kattens läkande kraft av Carina Nunstedt och Ulrica Norberg.

Catpower vet vi ju vad det är. Här är det jag som bestämmer! Men de spinner ju också ibland

3/ Kriget mot kroppen av Erik Hemmingson, överviktsforskare, och Stina Wollter

10 kommentarer:

  1. Jag kanske borde överraska min fru med en katt i julklapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det vore väl en fantastisk julklapp! men kom ihåg att sedan är det katten som är herre i huset!

      Radera
  2. Tack för tips om den första, den ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
  3. hon är sträng Charlotte Erlanson Albinsson men hon har mycket på fötterna

    SvaraRadera
  4. Catpower-boken har jag sneglat på i biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att den är den nyttigaste av dem

      Radera
  5. Catpower låter härligt. Vår kissemiss har mycket av sådan superkraft! :)

    SvaraRadera