onsdag 27 april 2022

Veckans kulturfråga v. 17 2022

 

enligt O:Veckans kulturfråga v. 17: Vilken kulturkonsumtion skäms du lite över?

Tja, skäms gör jag egentligen inte, men jag kan tycka att det är väldigt meningslöst att slå ihjäl tid som jag inte har med program som Lyxfällan, Bäst i test, Dr Phil och liknande. Love is blind kände jag inte till men det påminner ju om Gift vid första ögonkastet som jag ser för att jag tycker det är intressant att se matchningarna som jag ibland tycker är väldigt bra och en och annan gång alldeles åt skogen!

EL James Fifty Shades of Grey har jag varken läst eller sett. Jag började läsa del ett men kände inte att det passade mig. 

6 kommentarer:

  1. allt passar inte, men det finns gott om alternativ, svt har haft massa bra filmer, såg många franska pärlor nyligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gäller att välja vad en vill ha sin tid och ork till. utbudet är stort, visst.

      Radera
  2. Bäst i test kan jag ev skratta åt. Dr Phil har jag inte sett på åratal. Tänker inte söka upp honom igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. personerna som är med är ganska roliga, men uppgifterna är fåniga. och så kladdar de med mat

      Radera
  3. Egentligen är det nog så för mig också, att jag inte skäms, men bli lite trött på att jag inte gör något vettigare. Å andra sidan tror jag ibland att hjärnan bara behöver koppla bort all tankeverksamhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst behöver en stänga av tankeverksamheten då och då. jag hoppas då att jag ska hitta någon fin kostymfilm/serie från 1800 - talet att vila med

      Radera