onsdag 6 april 2022

Veckans kulturfråga v. 14 2022

 

enligt O: Veckans kulturfråga v. 14:
Vilken favoritförfattare har du "tappat bort"

Det finns en författare som jag läst ganska många titlar av men som jag på senare år "tappat bort". Inte för att jag egentligen hinner med i den takten som hon skriver heller. Det är Joyce Carol Oates. Hennes bok om Marilyn Monroe är helt fantastisk. Vi läste den i en bokcirkel och alla var helt överens om att den är enastående. 

En annan väldigt produktiv och likaledes "bortglömd" favoritförfattare är Haruki Murakami. Katten som vrider upp världen och  Kafka på stranden är två lästa favoriter. Många andra väntar i hyllan.

Två giganter som jag skändligen försummat. I åratal. Hur gottgör en sådant?

4 kommentarer:

  1. Oates har väl funnits hela tiden, produktiv,
    Murakami har kommit med nytt hela tiden, och de gamla försvinner inte från bokhyllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. javisst, de finns båda två, men jag har ju tappat bort dem. de är ju produktiva båda två vilket ju inte gör saken lättare

      Radera
  2. Murakami finns med i min favorittolva och Oates borde fått vara med. Har bara läst tre böcker av henne, varav Blonde är en av dem, men det var minst 10 år sedan jag läste något av henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det går liksom inte att hålla takten med de där båda. men jag skulle verkligen vilja få med något av dem båda

      Radera