fredag 1 oktober 2021

Fem en fredag v. 39 2021

elisamatilda fem en fredag v. 39: Upptäckter
 
1. När hittade du senast rikedom?
Det gör jag nästan varje dag. Att höra barnbarnen kvittra i luren är guld värt. Det är ofta småsaker som betyder mycket för mig. Till exempel kan jag fortfarande hitta en nyutslagen ros i trädgården.
2. Vad tappade du senast bort och fick tillbaka?
Ett örhänge som jag letade ihjäl mig efter. Men när jag steg ur sängen i svarta natten trampade jag på det. Jag blev jätteglad.

3. Vad är något du nyligen upptäckt om dig själv?
Att jag tyvärr tappat konditionen totalt under pandemin och de tråkiga värkmånaderna. 

4. Vad fick du senast omslaget?
Om omslaget betyder detsamma som inslaget så är svaret på frågan juli.  Och då var det säkerligen en bok. 3/4 av familjen fyller år då.
 
5. Vad har du kvar att upptäcka? Precis hur mycket som helst! Det finns inga gränser för hur mycket jag inte vet och som jag förmodligen inte kommer att hinna med. Jag tror på det livslånga lärandet och den gränslösa nyfikenheten.

 

16 kommentarer:

  1. Det er virkelig flott når man finner igjen noe som er mistet. Toppen av lykke akkurat da. God helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev väldigt glad för mitt upphittade örhänge!

      Radera
  2. dansade bort mitt örhänge i Stadshuset under Nobelveckan, ringde till och med vaktmästaren, har promenerat och gymmat hela tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag promenerade i det längsta men sen kom armen.

      Radera
  3. Det är härligt att det hela tiden finns nya upptäckter att göra! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Lite roligt att du hittade ditt borttappade örhänge genom att trampa på det. Tänkte spontant på att trampa på en legobit, vilket ju kan göra rejält ont. Men det hade du nog stått ut med i det här fallet;-)
    Man lär sig så länge man lever - förhoppningsvis alltså. Det gäller nog upptäckter också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. legobitar har en ju trampat på en och annan, men inte så många örhängen.

      Radera
  5. Härligt att örhänget kom tillrätta, lustigt att du trampade på det mitt i natten! Det livslånga lärandet är inte dumt! Likaså barnbarn, måste vara jättemysigt!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag fattade inte var det hade hållit hus under dagen. barnbarn är jättetrevligt! och de har mycket att lära en. rekommenderas!

      Radera
  6. Bra att du hittade örhänget. Ja kondition är helt klart en färskvara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag blev glad för örhänget. ska försöka bättra på konditionen

      Radera
  7. Håller helt med om livslångt lärande. Tyvärr är minnet så erbarmligt så man får lära sig samma saker om och om igen. Inget jag så ofta tänker på, men min dotter brukar vänligt påpeka saker jag glömt...
    Visst är det härligt med kvittrande barnröster, flyttade närmare en del av dem i somras, guld värt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. och aldrig har en väl varit så nyfiken som nu? en del måste ju glömmas så att det blir plats tillnytt?

      Radera
  8. "Jag tror på det livslånga lärandet och den gränslösa nyfikenheten". Åh, det var fint! Örhängen är jag fena på att tappa bort. Några har jag hittat men det är fortfarande ett gäng som är spårlöst borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. en gång tappade jag ett örhänge i snön utanför bilen när vi åkte iväg. när vi kom hem på sena kvällen i mörkret såg jag något som glimmade i snön. gissa vad?

      Radera