söndag 16 april 2023

En smakebit på søndag v 15 2023

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger administrerar läsutmaningen En smakebit på søndag. Vi bjuder varandra på en smakebit utav det vi just läser. Utan spoilers, förstås. 

"På den ena av de tre arbetsplatserna bakom skärmarna satt Cherukuri Fareed och skrev  in några kommandon på en av datorerna. På den tiden han jobbat för mobiloperatören TDC".  hade han ägnat all sin lediga tid åt att ta sig igenom brandväggar och avlyssna samtal från olika kändisar för att inte implodera av tristess. Bredvid satt hans vän, Qiang Who, också han en före detta outnyttjad programmeringstalang på TDC:s kundsupport, och bevakade skärmen som visade kristallkronan i Sleizners sovrum". Från sidan 38 i Den sista spiken av Stefan Ahnhem. Fler smakebitar HÄR

16 kommentarer:

  1. spännande smakbit, Fabian Risk är ny bekantskap

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag överraskade mig själv med att plötsligt börja läsa denna bok. ska lyssna på Ahnheim nästa vecka

      Radera
  2. Den har jag kvar att läsa i serien och den kommer att bli läst i år, eftersom den är med i min avsluta-serier-utmaning. Den verkar passa under ett besök i antingen Köpenhamn eller Helsingborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har aldrig läst något av författaren. men ja, Köpenhamn har hittills varit mest framträdande, men Helsingborg nämns också

      Radera
  3. "Före detta outnyttjad" fick jag fundera på ett tag :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag snubblade också på den skrivningen

      Radera
  4. Tack för smakebiten har inte läst den serien

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte jag heller. och den här delen är visst sent i serien. men jag börjar bli riktigt intresserad

      Radera
  5. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte jag heller tidigare. men nu har jag läst ca 1/4 och jag är riktigt intresserad

      Radera
  6. Tack för smakbit. Känner förstås till den uppmärksammade författaren men inte läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inte jag heller tidigare. men det är välskrivet och spännnde. och jag gör en egen personförteckning för säkerhets skull

      Radera
  7. att impolodera av tristess låter förfärligt. Författaren känner jag inte till, hans text har en schvung!

    SvaraRadera
  8. jag håller med. hans text är välskriven och har ett driv och jag är glatt överraskad

    SvaraRadera
  9. Bevaka en kristallkrona lät trist. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. säg inte det! de blir kanske vänner på kuppen!

      Radera