lördag 11 februari 2023

Min mening v. 6 2023

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord: Veckans mening v. 6: "Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den n även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på." Min mening kommer ifrån Hemma av Judith Hermann

"I kassan satt en kvinna i samma ålder som jag är i nu, förvånande nog läste hon en bok, och när hon blev tvungen att ta betalt lade hon den åt sidan på ett ytterst motvilligt vis, det gjorde intryck på mig."

2 kommentarer:

  1. Förvånande nog läste hon en bok? Berättelsens jag tycks inte ha höga tankar om folk som sitter i kassan.

    SvaraRadera
  2. Verkar som om det finns förutfattade meningar om yrkesgrupper där.

    SvaraRadera