fredag 24 februari 2023

Fem en fredag v. 8 2023: Veckan som gått

 elisamatilda: Fem en fredag v. 8: Veckan som gått

1. Blev det någon semla (i någon form) i veckan? Nej, men jag får nog en minisemla idag
2. Hur firade du din senaste födelsedag? Den firades lite nu och då eftersom den är mitt i semestern
3. Vilken var den senaste listan du gjorde? Igår gjorde jag två. En packlista för weekendresa och en liten kom-ihåg-lista för dagen idag.
4. När väntade du senast på en hantverkare? För tre år sedan. Han gjorde trappräcken
5. Vilken serie eller film har du senast börjat titta på? Kombattanterna på Netflix. Första världskriget
 

10 kommentarer:

  1. Jag gör aldrig listor annat än inköpslistor till hushållet. Har aldrig gjort en packlista eller komihåglista t e x.
    Kombattanterna har jag sett första säsongen av och ska nog ge mig på nästa också.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Jag är en riktig listmänniska! Förutom inköpslista, så gör jag reselistor, listor på sånt som ska göras innan speciella tillfällen o.s.v. Jag är hopplös! Men det ger mig trygghet! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. toppen med minisemlor, ibland delar vi med maken och får ½ semla, men nu har jag ätit hel i gott sällskap 💕 skriver inte listor till maken heller, han får bestämma själv

    SvaraRadera
  4. En minisemla är precis lagom! Och en packlista kan vara bra så att man inte packar ner onödigt mycket. Så kul att fira sin födelsedag lite då och då!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. En minisemla är helt tillräckligt. Orkar aldrig äta upp en XXXl-semlar.
    Skoj med en weekend-resa. Gissar att det var ett tag du reste iväg. Hoppas du/ni ska ha det helt underbart och att resan ger mersmak:-)

    SvaraRadera
  6. Mums med semla, blirl ite sugen nu faktiskt, har inte ätit någon i veckan. Listor är int emin grej, men så glömmer jag saker ibland också!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Svårt detta med tv-serier, de går alltid på fel kanaler! Man kan ju inte ha alla tänkbara streamingtjänster...Just nu delar jag på HBO med dottern och så har vi också delad Viaplay, jag vill ju se skid-VM. Packlista låter mysigt, då vet man att något kul är på G
    Trevlig helg till dig

    SvaraRadera
  8. Packlista gjorde jag alltid inför en resa, men nu var det ju så himla länge sen ... Fick en semla modell mindre ikväll, supergod!

    SvaraRadera
  9. Oh lät spännande o skoj med lista för att packa för en resa. Hoppas att du fick en liten semla :) Ha en fin helg

    SvaraRadera
  10. Det blev en semla såg jag. Härligt med en utdragen födelsedag så du fick fira den många gånger :) Spännande med weekendresa, undrar vart den går!

    SvaraRadera