lördag 12 mars 2022

Veckans mening v. 10 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord håller i lördagsutmaningen Veckans mening. Vi bjuder varandra på en mening som fått oss att av den ena eller andra anledningen stanna upp i läsningen. Min mening v. 10 kommer ur Sista satsen av Robert Seethaler sidan 45.

"Ibland när havet skummade därute och fartyget började kränga, lade han sig raklång på den fina stjärnparketten och lyssnade till motorernas stampande och det rytande havet tills sjögången eller åtminstone hans illamående hade lagt sig och han åter kunde sätta sig och arbeta."
 

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. jag stannade upp och tänkte på hur det skulle vara att ligga där på golvet

      Radera
  2. Svar
    1. tänkte också på det. vet inte om jag sett det någon gång

      Radera
  3. Mahler... vill läsa, gillar Seethaler

    SvaraRadera
  4. Sjösjuk med stjärnparkett. Låter både jobbigt och vackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men om det hjälpte att lägga sig på stjärnparketten var det ju en överkomlig sjösjuka

      Radera