onsdag 2 mars 2022

Veckans kulturfråga v. 9 2022


enligt O: Veckans kulturfråga v. 9 är tudelad. 

1/ Vilka filmer eller musikaler med en viss artists musik har du redan sett och gillat?

2/ Vilken artists eller vilket bands musik skulle du vilja uppleva i musikalform?

Nu blev det svårt. Musikaler är inte min tekopp. Några har jag naturligtvis sett/hört men de är lätt räknade.

1/ Mamma Mia såg jag i alla fall som musikal på Cirkus i Stockholm 2005 på grund av att Niklas Riesbeck, som vi känner, spelade Tom. Abbas musik är aldrig fel.

Bohemian Rhapsody om rockbandet Queen med den fantastiske sångaren Freddie Mercury

Ring of fire med låtar av  Johnny Cash

Elvis - The Musical med Grahame Patrick, the best Elvis since Elvis, borde jag ha sett någon gång för länge sedan

2/ Jag skulle kunna tänka mig att det skulle kunna bli en fantastisk musikal av Leonard Cohens liv och musik. 

Detsamma gäller David Bowie, Marianne Faithfull och Patti Smith

8 kommentarer:

  1. Patti Smith är ett jättebra förslag! Har läst hennes memoarer. Och nu kom jag att tänka på Leonard Cohen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Patti Smith är en väldigt spännande människa

      Radera
  2. Leonard Cohen var ju i Göteborg, fantastisk konsert, David Bowie har jag sett flera gånger, bortskämd när man bor i Göteborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. såg LC live en förtrollad natt i Helsingborg.men nu gällde det ju musical och film

      Radera
    2. sett den fina dokumentären med Leonard Cohens kvinna, musa

      Radera
    3. Marianne. har jag också sett. hon finns med i ett sånghäfte jag har också

      Radera
  3. Vilka bra, nya förslag! Hade gärna sett alla fyra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. roligt att du tycker det också. sådana fantastiska liv och så fin musik

      Radera