torsdag 19 augusti 2021

Helgfrågan v. 33


Mias bokhörna: Veckans helgfråga v. 33: Vad har du läst för böcker på semestern?

Jag har läst Vi som arbetar med våra kroppar av Elisabeth Ohlsson (foto) och Annica Carlsson Bergdahl (text). Boken bygger på intervjuer med 33 kroppsarbetare; manliga och kvinnliga. Mycket bra

New Forest av Josefine Klougart - 680 sidor - har jag precis läst ut men inte hunnit skriva om ännu. Fantastisk dansk författare, tjusig som en fotomodell och med ett fullständigt lyriskt språk.

Is av Ulla - Lena Lundberg.  En fin skildring från slutet av 40 - talet. Romanen tilldrar sig på Örarna, en ö i Åland. Ett ungt prästpar kommer till ön för att börja sitt gemensamma liv. Petter Kummel ser mycket fram emot att få tillträda sin nya tjänst.

14 kommentarer:

  1. Vi som arbetar med våra kroppar är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tyckte mycket om den. den var fint gjord

      Radera
  2. Klougarts bok verkar tjock, ändå nyfiken på den

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är annorlunda. jag läte den gärna. och sakta

      Radera
  3. Jag är nog inte så bekant med någon av böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. inga publikfriare, direkt. men väldigt bra

      Radera
  4. Is har jag läst, den tyckte jag om. Klougarts står i hyllan. Den har jag plockat från biblioteket för en femma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kul att du också gillade Is. en femma för New Forest! det kallar jag ett fynd!

      Radera
  5. Is är jag lite nyfiken på, bra att bli påmind. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är jättebra med bokbloggar. nya tips och påminnelser

      Radera
  6. Verkar vara trevliga böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, de är riktigt bra alla tre. och så väldigt olika

      Radera
  7. Kan nog kännas ganska ensligt att vara präst och prästfru på en liten ö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men det tyckte de inte! de fick många nya vänner och folk sökte sig gärna till prästgården

      Radera