torsdag 12 augusti 2021

Helgfrågan v. 32


 Mias bokhörna: Helgfrågan v. 32

1. Vad läser du nu?

Jag läser Huset med den blinda glasverandan av Herbjørg Wassmo

2. Har du något lästips?

Greven av Monte Cristo av Aleandre Dumas d. ä.  Det är underbar strand - och hängmatteläsning!

3. Har du ett semestertips att dela med dig av? Jag har till och med två. Ett nytt och ett som jag besökt flera gånger 


Retro - Living. Loppis i Vittsjö med väldigt trevlig och tillmötesgående personal och roliga saker.


Ann-tikt & Sånt
Mellby 504
312 96  LAHOLM
GPS:LatN 56o 29´6"LonE 12o 59´43"

Väldigt trevlig personal som en gärna möter år efter år.

13 kommentarer:

  1. Greven av Monte Christo har jag inte läst sedan jag var barn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste den också som vuxen för mina små barn som älskade den

      Radera
  2. yngsta barnbarnet läste Dumas, Mario Vargas Llosa gillade De tre musketörerna, och min far har namn efter någon där, han bytte namn som vuxen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Athos – Atos

      Radera
    2. har aldrig varit jätteförtjust i De tre musketörerna. tufft att byta namn!

      Radera
  3. En riktig klassiker Greven,.länge sen jag läste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det ett typexempel på vad en klassiker är!

      Radera
  4. Läste alla Dumas böcker. Slukade dem. På nätterna, när de vuxna trodde att jag sov ... Den där Wassmo-romanen står oläst här sen länge. Ann-tikt har en bra skylt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det förhöjde ju spänningen att läsa när de vuxna trodde att en sov

      Radera
  5. Greven av Monte Cristo har jag aldrig läst. Borde kanske göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är en fantastisk bok. passar bra som högläsning också

      Radera
  6. Greven av Monte Cristo har jag inte läst, bara sett på film. Tack för tips.

    SvaraRadera