lördag 30 december 2023

Veckans mening v. 52 2023

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord:"Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på." Han uppmanar oss andra att hänga på. Min Veckans mening v. 52 kommer från Stargate. En julberättelse. Av Ingvild H. Rishøi

"Det bästa var bageriet, då fick han jättestora kanelbullar med sig hem och jag kunde ta med dem till skolan nästa dag, de andra lutade sig över min matlåda och sa shit, och Musse sa du har alltid tur, asså och Stella sa du vet att man inte får? och Musse sa lägg av Stella, alla i den här klassen har socker i matlådan i vilket fall."

6 kommentarer:

  1. Jättestora kanelbullar som lunch låter underbart, fast inte under någon längre tid.

    SvaraRadera
  2. kanelbulle kan jag avstå ifrån till förmån för en riktigt god kardemummabulle

    SvaraRadera
  3. Föredrar också kardemumma, faktiskt. Men nog kan jag klämma i mig en med kanel också, fast knappast som lunch! Nu har jag hört talas om att lyxbageriet (?) Fabrique lanserat saffranscroissanter som tydligen är direkt himmelska. Har dock inte hittat nån än.

    SvaraRadera
  4. visst kan jag få ner en kanelbulle, men absolut inte till lunch. saffran är överskattat om du frågar mig

    SvaraRadera
  5. Endast kanelbullar till lunch är nog inte direkt något att rekommendera. :)

    SvaraRadera
  6. nej, det är nog lätt hänt att en blir lite illamående

    SvaraRadera