fredag 15 december 2023

Fem en fredag v. 50 2023: Sen




 
elisamatilda: Fem en fredag v.50:Sen

1. Har du någonsin missat något inbokat? Det har jag antagligen, men det är inget jag kan erinra mig. 

2. Vad är vanligtvis anledningen till att du är sen? Yttre omständigheter som tågförseningar, vägarbeten, oftast sådant jag inte kan göra något åt. Jag är född tidspessimist.

3. Vad har du nyligen blivit klar med innan utsatt tid? Julklapparna

4. Vad har du för strategi för att inte vara stressad? Jag försöker undvika stress genom att till exempel vara i tid, vara förberedd, börja i tid, inte åtaga mig för mycket (svårt, när det är roligt)

5. Vad väntar du på?
 Barn och barnbarn

11 kommentarer:

  1. julklappar och tre födelsedagspresenter ska paketeras

    SvaraRadera
    Svar
    1. paketeringen är kvar, det har du rätt i!

      Radera
  2. Skönt att vara klar med julklappar, vi har kusiner, brorsbarn och mina föräldrar kvar att köpa till. /

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj då! köper ni julklappar till hela släkten! det var imponerande. det är väldigt skönt att ha julklapparna klara i tid. det sparar mycken stress

      Radera
  3. Alla dina svar låter vettiga, jag gillade lite lagom stress när jag jobbade, nu är jag ytterst tacksam att slippa! Fryser när jag alltid är för tidig på busshållplatsen, kunde gott väntat hemma fem minuter till. Trevlig tredje advent

    SvaraRadera
    Svar
    1. fryser hellre en stund på busshållplatsen än riskerar att komma för sent. jag tolererar stress så länge som jag har kontrollen

      Radera
  4. Precis som du blev jag också klar med julklappsinköp i förvånansvärt god tid. Hade dock ingenting för det, då PostNord inte hade frimärken att frankera försändelserna. Suck!
    Stress och konstigt nog planering har aldrig varit min grej. Stress leder till absolut ingenting och planering misslyckades nästan alltid, så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läste om dina frimärksproblem. himla tur att det finns sådana som Linus. var rädd om honom! om jag har koll på stressen har jag inget emot den. planering kan fungera

      Radera
  5. Härligt att vara klar med julklappsinköpen! å jag väntar också på barn och barnbarn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. de ska slås in också! men det går snabbt. spännande att se om barn och barnbarn piggnat till efter sina förkylningar. och vi också, för den delen

      Radera