tisdag 19 december 2023

Tisdagstrion v. 51 2023: Bokomslag i julens färger


Ugglan & Boken: Tisdagstrion v. 51: Bokomslag i julens färger

En söt liten berättelse av Fannie Flagg som - om jag minns - rätt hade ett ännu juligare omslag ifrån början.

A merry Christmas & other Stories av Louisa May Alcott i serien Christmas Penguin Classics. Synd att det inte syns riktigt hur de gulgröna bladen blänker. Berättelsen What Love can do, som handlar om hur några människor slår sig ihop och tar hand om två fattiga flickor vid jul. Läsarna bomarderade författaren med krav på fortsättning.


En julbok från En bok för alla sammanställd av Britt Dahlström. Den innehåller dikter av Elsa Grave och Sonja Åkesson och berättelser av Dickens, Andersen, O Henry, Selma Lagerlöf m. fl.

17 kommentarer:

  1. En röd liten fågel lockar. Så vackert omslag/ bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. en söt berättelse. finare omslag tidigare. men detta duger också

      Radera
  2. Jättefina julomslag. Flaggs bok har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag skulle kunna läsa om den, för det är så länge sedan jag läste den

      Radera
  3. Så fina julomslag. Alcots bok blir jag sugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är jättefin. tror att hela Penguinserien är jättefin

      Radera
  4. Flaggs bok satte jag upp på läslistan häromdagen bara

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är faktiskt läsvärd. en riktig julbok

      Radera
  5. En röd liten fågel i juletid har jag läst och annat av Louisa May Alcott. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Fannie Flaggs bok har jag lagt till på min lista och någon gång kommer jag att läsa den.

    SvaraRadera
  7. Louisa May Alcotts noveller skulle jag gärna läsa!

    SvaraRadera