torsdag 7 juli 2022

Helgfrågan v. 27 2022

Mias helgfråga v. 27: Höstens bokkataloger har kommit ut: Mia undrar om vi sett något särskilt vi är sugna på. Jag har egentligen redan besvarat frågan i inlägget Höstböcker 2022 men jag kan välja ut några som jag är speciellt angelägen om.

Solens ursprung: Japan i förändring av Magnus Robach. Fri tanke förlag. September

Natur& Kulturs globalhistoria. 1-2. Red. Klas - Göran Karlsson. September

Björnjägarens döttrar av Anneli Jordahl. Norstedts. September

Lucrezias porträtt av Maggie O´Farrell  sekwa etta. Oktober

Törnrosens triumf av Ann - Helén Laestadius. Piratförlaget. Oktober

Romanens segertåg av Ingrid Elam. Natur & Kultur. Oktober

10 kommentarer:

  1. Ingrid Elams bok vill jag läsa, Maggie O´Farrell är lite ojämn, gillar inte allt hon skrivit

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läst ett flertal av hennes romaner och gillat dem

      Radera
  2. Törnrosens triumf tittade jag på också

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har just läst Stöld som jag blev så förtjust i

      Radera
  3. Laestadius' bok är jag också lite nyfiken på, men jag valde två andra till mitt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag blev så oväntat förtjust i Stöld så jag måste fortsätta att läsa henne

      Radera
  4. Men hur kunde jag missa O´Farrell? Och Jordahls också. Noterar bägge.

    SvaraRadera
  5. Japan i förändring borde man nog läsa. Så mycket jag inte känner till om Japan.

    SvaraRadera
  6. Intressanta tips.

    SvaraRadera