lördag 7 maj 2022

Veckans mening v. 18 2022

MIN

Robert på bokbloggen Mina skrivna ord har en läsutmaning som han kallar Veckans mening. Vi delar med oss av en mening ur vår läsning som av någon anledning fått oss att stanna upp.

"Min mor, det har jag redan nämnt, var visserligen fullständigt odräglig, och hennes situation, som sagt, alltigenom hopplös, men kanske, kanske hade hon ändå kunnat bevara värdigheten i sitt vansinne, kanske var hon orubbligt inriktad på ett mål, som bara för henne framstod som ett sådant, kanske såg hon in i framtiden med andra ögon, men kanske var det också så att hon helt enkelt var rädd, som den gången hon hade ringt till mig senast, för fem år sedan, och gråtit på telefon, fastän hon aldrig grät annars, före operationen i ryggraden, när hon hade sagt att hon var så fruktansvärt rädd."

Från sidan 19 i Eurotrash av Christian Kracht

6 kommentarer:

  1. Det var mycket att hålla reda på i den meningen.

    SvaraRadera
  2. Nej, usch, den boken vill jag absolut inte läsa - även om innehållet kanske är intressant. Föredrar korta koncisa meningar.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. de flesta meningarna är inte så långa. och även om den är lång är den inte svår att läsa och förstå. tycker jag

      Radera
  3. Lång mening med många "kanske". :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är en lång mening, men på något sätt är den inte svårläst. det är som om någon berättade direkt för en. kanske, är det ju gott om som sagt

      Radera