måndag 16 maj 2022

Selfie v. 20 2022


 Selfie nr 20 är producerad av femfemman
.

1. Postadress: Hässleholm

2. Ett rum: Matsalen

3. En plats i mitt hjärta: Nybygden (Blekinge)

4. En god egenskap hos mej: Nyfiken = vetgirig

5. En sämre egenskap: Naiv

6. Svårt att motstå: Vindruvor

7. Svårt att stå ut med:  Rabiata människor

8. Överskattat: Aktier

9. Underskattat: Runda människor 

10. Stolt över: Mina rosor

11. Trevlig hushållssyssla: Rulltårtsbakning

12.  Mindre trevligt hushållsgöromål: Grilla

20 kommentarer:

  1. Oj rulltårta! DET var länge sen, men det är ju både nabbt, enkelt och gott - det vore nog dags igen för det. Kan fira den tjugonde selfien med en, kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. rulltårta är underskattat. snabbt och enkelt. om den inte spricker vill säga

      Radera
  2. Rulltårta! Gott! Ibland blir den fin...ibland spricker den. Länge sedan jag bakade.
    Visst har hembygden en särskild plats i hjärtat! Förstår att det inte bara gäller för mej!
    Håller med helt om aktier och runda människor. Fast som vuxen har storvuxen jag inte mött någon negativitet...Värre var det när man var barn och ung.
    Kul att läsa! Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju det där med att den spricker. annars är det snabbt och enkelt. hela samhället berättar för en att en ska vara smal, snygg och ung

      Radera
  3. Vindruvor har jag också svårt att säga nej till. Just nu är det ofta extrapris och dom är så goda.
    Jag kom på att jag har inte så mycket emot att baka, annars är det mesta trist i hushållsväg

    SvaraRadera
  4. baka går an, det håller jag med om. tyvärr smakar en del små druvor russin

    SvaraRadera
  5. Rulltårta är gott men det var aldrig min special. Däremot sockerkaka.
    Grilla har jag varken kunnat eller velat, men alla mina barn är duktiga på det.
    Hemstäd, ja. Nej jag städar inte före mer än att jag plockar undan lite som är i vägen.
    Ha det fint, älskar rosor...🌹

    SvaraRadera
    Svar
    1. sockerkaka är inte min tekopp. grillar gör vi i princip aldrig. ibland känner jag för att skaffa städhjälp ändå. visst är rosor fina.

      Radera
  6. Ha väldigt svårt att tro att du är naiv, snarare tvärtom:-)
    Fördomar och hetsen mot runda människor är beklämmande. Därför blev jag väldigt positivt överraskad att många av artisterna i årets ESC inte var anorektiska modelltyper.
    Vi bor ju i lägenhet, där man helst inte ska grilla. Sedan har vi några grillplatser på innergården. Älskar grillad mat, men vi grillar i princip aldrig vi heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi är ju födda med olika förutsättningar, men det talas det för lite om. liksom att äldre människor ofta har både kunskaper och erfarenheter som borde tas tillvara

      Radera
  7. Älskar Skåne ,-)
    Matsal skulle varit mysigt men det har inte vi. Vetgirig och nyfiken är bra att vara ,-) Håller med, rabiata människor, FY! Och hur man ser ut ska då inte spela någon roll. Rulltårta var längesen jag bakade ,-) Ha det fint kul att kika in och läsa dina svar, ,-) Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skåne är inte så dumt. men bäst är Blekinge som jag kommer ifrån. hur en ser ut och är klädd spelar tyvärr stor roll. matsal och matsal. det låter pampigare än det är.

      Radera
  8. Vilka roliga svar du kommer med, jag har aldrig bakat en rulltårta, grillat har jag gjort men tycker det inte är värt besväret. Äter dock gärna grillat om någon annan har stått vid grillen! Håller med om aktierna, det är få av oss som ens har den nödvändiga kunskapen för att satsa rätt. Och marknaden kan bli både svajig och svårtolkad. Visst är runda människor underskattade, dessutom hittar dom inga kläder som passar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har bakat rulltårtor i min krafts dagar. grillat har jag aldrig gjort. men bjuds jag på något grillat äter jag gärna. samhället kräver smala, unga, blonda, rika kvinnor

      Radera
  9. I dessa tider är det kanske inte så bra att vara naiv, men om man är det så är man. Att vara nyfiken däremot är en underbar egenskap. Det gör livet spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag börjar lära mig att misstro. vilket ju inte heller är så trevligt. nyfikenheten verkar hålla i sig i alla fall

      Radera
  10. Vilt og vakkert
    Heisann, det fungerer ikke som det skal med de nye kommentarfeltene, de bare forsvinner når jeg skriver inn navn og web-adresse...
    ÅÅÅ, har du roser, det er så flott at du er stolt av dem! Har dere rådyr som du må holde unna. Her spiser dem de nye roseskuddene.Siden du like å bake rullekake, er det nok mange som liker at du liker det!!!! Ha en flott uke ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. https://viltogvakkert.blogspot.com/2022/05/selfie-20.html

      Radera