måndag 2 maj 2022

Stafett - SELFIE 18 2022

Primrose axlar som första kvinna Klimakteriehäxans avlagda mantel och startar en Stafett - Selfie

SELFIE nummer 18

Nu kör jag! Jag sätter ut den här nu, så den som vill vara med hinner och inte missar! Näste man gör som den vill! Ni kan svara på måndagar om ni vill, eller när ni vill ,-))

1.  Är du nöjd med ditt förnamn eller vad skulle du vilja heta istället ? Jag är inte nöjd med något av mina två förnamn. Jag kunde gott ha fått heta Cassandra i stället.

2.  Bästa avslappnings metoden?  Att andas rätt är viktigt i alla lägen

3. Bästa mellanmålet?  Smultron  

4. Finaste semesterminnet Nippon  (Japan)

5. Vad irriterar dig?  Arrogans

6. Favoritmat som barn?  Stekt sill (fiskbilen kom på fredagar)

7.  Varför började du blogga?  för att lista min läsning

8.  Om du har djur varför? Om du inte har djur varför?  Gästfriheten

9. Om du inte bodde i Sverige i vilket land skulle du vilja bo? Nippon

10.  Morgonhumör?  Noll (på en skala från 0 - 10)

11.  Vilken hobby har du?   Läser   

12.  Drömsemester?  Rundresa i Japan

13 extra frågan .-) som du behöver inte någon annan bokstav att börja med, utan "Tror du på ett liv efter detta?"  Bara av ren nyfikenhet ,-)

JA!  satte in en extra fråga bara på kul, inget ni andra behöver göra,  Ja är säker på att de döda finns väldigt nära i en annan dimension.  Har fått bevis många gånger och tycker det känns SÅ bra.

Ni som är intresserad och gör min SELFE, vill ni logga in där man svarar, så andra hittar er! Så ska jag försöka lära mig att lägga in er bloggadress , så det går att klicka direkt till nästa gång det är min tur. Det fungerar inte , men har gjort.

De närmsta veckorna är det     

Vecka  19    Paula

Vecka 20    Femfemman

Vecka 21   Kicki

Vecka 22 Ditte  

Som lägger in varsin SELFIE ,-)

10 kommentarer:

  1. Kul att selfien lever! Det gör uppenbarligen din kärlek till Japan också. Fascinerande land.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag väntar för tredje året på en resa till Kyoto. jag är verkligen helt fascinerad av Japan

      Radera
  2. Synd att du fick namn du inte tycker om, men Cassandra var fint ,-) Andas ja viktigt sägs det, så jag försöker ibland ,-) Smultron, så gott, har inte ätit smultron på länge. men minns solvarma smultron på strån ,-) Arrogans, nej tack sånt ogillar jag också! Läsa är avkopplande , då är man aldrig ensam ,-) En rundresa i Japan, det vore verkligen något! kul att komma in och läsa.
    Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag lärde mig andas ordentligt när jag gick på power - yoga. det sitter som berget även om jag ofta glömmer att tillämpa kunskaperna. smultron fanns det gott om under min uppväxt. jag hade många bra ställen.

      Radera
  3. Så spännande att ha gjort en rundresa i Japan.
    Stekt sill som favorit när du var barn var otippat.
    Som barn var man ju livrädd för de små fiskbenen

    SvaraRadera
    Svar
    1. minns inte benen. men jag minns fiskbilen och fredagsmåltiderna med stekt sill. Japan har trollbundit mig

      Radera
  4. Här blev det mycket Nippon, och visst är Japan ett fascinerande land! Jag har börjat läsa en del japansk litteratur, det har ju kommit mycket på svenska de senaste åren. Jobbade på ett japanskt bolag ett par år på 90-talet. Alla anställda fick åka till huvudkontoret i Japan men jag hann tyvärr inte då jag slutade på firman . Stekt sill var ingen favoritmat då jag var barn, jag var dödligt rädd för fiskben...ler Cassandra är ett vackert namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vet att jag inte tänkte på fiskben över huvud taget. mamma lade in resten av sillen i ättika och det var också jättegott. ja, dt har faktiskt kommit mycken japansk litt. på svenska och det tycker jag är jätteroligt. så klart. synd att du missade turen till Japan.

      Radera
  5. Hei, dette er Vilt og vakkert som mislykkes å kommentere både med google konto og med navn og adresse. Dette syntes jeg er blitt altfor tungvindt fra blogspot.com. Uansett Japan frister noen og enhver. Tydelig at det har fanga din interesse. Håper du kommer dit engang ;:OD)
    https://viltogvakkert.blogspot.com/2022/05/selfie-i-ord-og-tolvs-svar-18-selfiene.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag drabbades av omedelbar kärlek till Japan redan första gången jag var där.

      Radera