måndag 30 maj 2022

Selfie # 22 2022


Det var Klimakteriehäxan som började med hela 17 selfies. Sedan blev det stafett av det. Idag är det Ditte som håller i taktpinnen. Nästa vecka är det jag som bjuder på en selfie. Sedan blir det sommarlov. Men hur länge? Vem tar upp tråden till hösten?

1. Stjärntecken där jag är född: Kräftan

2. Något/någon som gör/gjort mig glad: Nya upplevelser

3. Uttråkad. Av vad? Ryktesspridning

4. Styrka/egenskap hos mig som jag uppskattar: Go

5  Egenskap hos mig som jag är mindre förtjust i: Otålig

6. Något som intresserar mig. Gymnastik 

7. Tid. Vad lägger jag gärna tid på? Kultur

8. Önskan/önskningar inför sommaren: Rolig samvaro med barn och barnbarn

9. Något som känns somrigt: Nattliga bad

10. Vad vill jag lära mig: Datorkunskap

11. I en vänskap värdesätter jag: Pålitlighet

12. Något jag kan rekommendera: Tystnad

14 kommentarer:

  1. Så bra du lyckades få till ordflätan! även hos dig nickar jag igenkännande till flera svar; tystnad, pålitlighet i vänskap, samvaro med barn och barnbarn. Även jag är otålig och jag uppskattar go. Jodå, även resten passar in på mig.
    Och visst hoppas vi att några tar över stafettpinnen till hösten-
    Önskar dig en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. så trevligt att du nickar instämmande! vi kan kanske göra något stafettartat till hösten också?

      Radera
  2. Svar
    1. så bra! grattis!när folk är sjuka har jag tålamod

      Radera
  3. Fin ordfläta, håller med direkt, ryktesspridning otäckt! Nattliga bad, härligt. Barm och familj samma här, viktigt. Kultur gillar jag också!
    Intressant att lära känna dig bättre! Ha en fint, om vi har åkt redan när det är din tur nästa vecka, måste kanske iväg lite tidigare eftersom barnen med fam har semester snart. SÅ sätter jag ut din SELFIE lite senare ,
    ,-) Ha det fint! Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. men det går väl bra om du gör Selfien lite senare. då vet jag att det i alla fall blir en som svarar👀

      Radera
  4. Nya upplevelser sätter verkligen färg på tillvaron, och får man dom dessutom tillsammans med barn & barnbarn, så är det ett extra plus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det blir liksom tredimensionella upplevelser. alla reagerar olika. barnens reaktioner är speciellt intressanta

      Radera
  5. Strul med konkurrenter blogspot via datorn, så fick gå omväg via mobilen.

    Bra flätat och tänkvärt🤗
    Ha en fin tisdag 🥰

    SvaraRadera
  6. Det där med datorkunskap är nåt som jag var väldigt duktig på när jag fortfarande jobbade. Men datorkunskap är ju en färskvara. Efter några år som pensionär har jag nog tappat det mesta. Undantag "research" via Google, ja och att blogga såklart. Men hårdvarumässigt hänger jag inte med längre.

    PS. Gissar och hoppas att Primrose tar initiativet igen efter sommarlovet och att ni som var då duktiga stafettlöpare förtsätter. Det är i alla fall det jag önskar mig. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, vi får hoppas att Selfiesarna kommer att fortsätta på något sätt

      Radera
  7. Ja tänk, jag uppskattar tystnad, men fågelkvittret får gärna vara kvar. Jag skulle behöva lära mig mer om min i-phone, jag kan bara det mest elementära, men tycker det är så jobbigt att hantera den med artrosstela fingrar. Jag ser liksom du fram emot trevliga tillställningar med familjen i sommar. Det gick ju galant det här, du undrar om hur vi gör i höst. Kanske någon känner sig manad och tar upp tråden i augusti? Eller så hittar vi en annan form på utmaningen. Enligt min åsikt kunde vi gott dra ner antalet punkter något, 12 är ganska många. Vi funderar väl över sommarlovet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi kunde kapa ett par frågor och försöka hitta flera stafettlöpare. kanske Primrose sätter igång det hela framåt hösten

      Radera