måndag 15 april 2024

Selfie v. 16 2024: Politik

Klimakteriehäxan: Selfie v. 16: Politik

 1. Har du någonsin varit inne på att satsa på en karriär i politiken? Nej

2. Vilken aktuell fråga kan få in dig i en politisk diskussion?   Det kan vara lite av varje. Barns byte av könstillhörighet, sjukvården, Sara Skyttedals nya parti, skolan, pressens ansvar, mm

3. Har du lätt att bestämma vilket parti du ska rösta på när det blir val? Av någon obegriplig anledning är det alltid lika svårt. Inget parti passar helt och hållet. Jag skulle behöva plocka frågor från de olika partierna och sätta ihop ett eget

 4. Läser du tidningarnas ledarsidor?  Kanske inte rakt igenom varje dag. Men jag håller ett öga på dem

5. Kan du nämna en politiker, död eller levande, som du saknar i dagens debatt?  Erlander, Carl Bildt, Birgitta Ohlsson

6. Kommer du att rösta i valet till EU-parlamentet som hålls 9 juni? På parti eller person? Antagligen blir det på person.

12 kommentarer:

  1. inte politisk karriär men velat vara med i ett hörn

    SvaraRadera
  2. det är väl bara att gå med i ett hörn. inte för sent!

    SvaraRadera
  3. Politik är så svårt, värre än nånsin. Åsikter kan man ha men tur vi har folk som ställer upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det får en ju säga. men det är ett fasligt dealande och jämkande och till slut känner en inte igen det en röstat på

      Radera
  4. Du beskriver exakt hur det är; finns aldrig ETT parti man kan hålla med rakt över. Men Sara Skyttedal och Jan Emanuel ska jag i a f akta mig för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det är svårt att rösta nuförtiden. jag tror inte att det blir så mycket av folklistan

      Radera
  5. Jag skulle behöva plocka frågor från de olika partierna och sätta ihop ett eget - Precis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. så är det. inget parti passar särskilt bra

      Radera
  6. Carl Bildt nämnde jag också, liksom Fredrik Reinfeldt.
    Du verkar vara betydligt mera insatt i politik och mera intresserad av olika frågor än vad jag är. Och vad gäller EU har jag inte den blekaste, så då röster jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart att en måste sätta sig in i saken . är i princip ingen EU - vän, men jag inser ju fördelarna. är ingen NATO - vän heller, men jag inser ju fördelarna

      Radera
  7. Plocka lite av varje låter perfekt....

    SvaraRadera
  8. Jag säger som du, inget parti representerar alla mina åsikter så det är knepigt. Sen förstår jag att man måste kompromissa. Tror det är enklare om man har en enda hjärtefråga o så håller man pådet parti som tänker som en själv och struntar i övrigt, hihi

    SvaraRadera