torsdag 4 maj 2023

Helgfrågan v. 18: Årets bok


 Mias bokhörna: Helgfrågan v. 18

Vad tycker ni om nomineringarna till Årets bok?
  Är det någon bok du tänkt läsa? Förvånad över någon nominering? Någon bok du rekommenderar?

1*Kvinna sedd bakifrån av Jesper Wung-Sung
2*Färskt vatten till blommorna av Valérie Perrin
3*Levande och döda av Christoffer Carlsson
4*Straff av Ann-Helén Laestadius
5*Ingen du älskar kan dö av Anna Platt
6*Claire Lombardo av En lyckligare tid
7*Folk som sår i snö av Tina Harnesk
8*Svalors flykt av Majgull Axelsson
9*Där askan blommar av Phan Que Mai Nguyen
10*Au revoir Agneta av Emma Hamberg
11*Skriften i vattnet av John Ajvide Lindqvist
12*Bokhandeln i fyrtornet av Sharon Gosling
 
Jag har tänkt läsa nr 1, 2, 6, 7 och 9. Straff av Ann - Helén Laestadius har jag läst men jag tyckte bättre om Stöld.

10 kommentarer:

  1. Maken har läst Majgull A och tycker att den är riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. Kvinna sedd bakifrån är jag nyfiken på, och några till

    SvaraRadera
  3. Nian är jag väldigt nyfiken på

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag också. läste hennes förra och den gillade jag

      Radera
  4. Bra, då ska jag satsa på Stöld av Laestadius!

    SvaraRadera
  5. Har redan läst nr. 6 och vill i alla fall läsa nr. 2, 4, 7 och 8.

    SvaraRadera