fredag 26 maj 2023

Fem en fredag v. 21 2023

elisamatilda: Fem en fredag v. 21: Positivitet

1. Vad är en bra sak med den här veckan? Att det regnade medan jag inte var hemma
2. Hur har du vänt något negativt till positivt i veckan? Jag fattade ett beslut som kom mig att äntligen sätta igång med en surdeg
3. Vad har gjort dig glad idag? Solen
4. Vad är något du kommer göra för din egen skull i helgen? Plocka konvaljer
5. Ser du glaset som halvfullt eller halvtomt? Det beror nog på vad saken gäller. Jag skulle nog säga att förhållandet kan vara 50/50

14 kommentarer:

  1. Highland cattle har slagit beslag på liljekonvaljmarkerna

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du hade med regnet! Jag är alltid glad när det regnar på kväller och nätter;-) Och så är vi helt överens vad gäller femman. Här är vi tre som tycker likadant - hittills i alla fall:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. regn behövs ju, men gärna inte när jag vill sitta på altanen

      Radera
  3. Hittar du redan blommande liljekonvalj? Här i Dalarna är de bara små ynka knoppar ännu, men vänta bara! Surdegar gör ingen glad, desto bättre när man blir av med dem! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror att det finns ganska utslagna konvaljer. det kändes bra att ta itu med surdegen

      Radera
  4. Ja även om vi behöver regn så kan det få komma ner när man inte vill njuta av fint väder... som när man är borta eller på natten *ler*.
    Det är ju helt sant att svara att glaset alltid är halvfullt kanske är att man glömmer bort att man faktiskt kan ha känslan av halvtomt beroende på vad det gäller. Ha en riktigt härlig helt

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag älskar ljus, sol och (måttlig) värme. det där med glaset är inte fullt så enkelt som det kan verka

      Radera
  5. Det är härligt med solen, och bara den gör att man känner sig positiv. Regnet får gärna komma nattetid! Doften av liljekonvaljer är ju obetalbar! Ha nu en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. har redan plockat in syrener. ska komplettera med konvaljer. så blir det som forna tiders skolavslutning

      Radera
  6. Visst är det ljuvligt med solen! Å liljekonvaljer...den doften alltså! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, solen och ljuset är välgörande. har tagit in syrener. med konvaljer blir det rena skolavslutningen

      Radera
  7. Surdegar kan vara väldigt jobbiga att ta tag i men när det väl är gjort är det oftast en lättnad.

    SvaraRadera
  8. visst är det så. och en undrar varför det inte gjorts tidigare

    SvaraRadera