onsdag 15 mars 2023

Veckans kulturfråga v. 11 2023


enligt O: Veckans kulturfråga v. 11: Vilken är din relation till ljudböcker? Vilka ljudboksfavoriter har du?

Jag trodde aldrig att jag så snabbt kunde vänja mig vid ljudböcker som jag har gjort. Jag lyssnar gärna när jag kommer överens med inläsaren. Och jag lyssnar väldigt gärna på Radioföljetongen om jag gillar inläsaren. Elisabeth Åsbrinks inläs - ning av den egna boken om Victoria Beneditcsson, Mitt stora vackra hat, lyssnade jag med allra sörsta nöje på. Radioföljetongen, Mannen som älskade Sibirien, av Roy Jacobsen och Anneliese Pitz, läses av skådespelaren Sven Ahlström och de gör han riktigt bra. Halva Malmö besår av killar som dumpa mig av Amanda Romare läses av Fanna Ndow Norrby och hon tillför boken ytterligare en dimension. Rolf Lassgårds inläsning av Vladimir Sorokins gränslösa roman Snöstormen njöt jag väldigt mycket av.

4 kommentarer:

  1. Jag missade att ta med Lassgård, men han är ju definitivt en av de bästa. Älskade också Snöstormen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. han passade precis att läsa den texten. och en del andra

      Radera
  2. har svårt att göra två saker samtidigt

    SvaraRadera