tisdag 14 mars 2023

Tisdagstrion v. 11 2023: Kräldjur

Ugglan&Boken: Tisdagstrion v. 11: Kräldjur


1. Sköldpaddsdagbok av Russell Hoban. Hoban är kanske mest känd för sina barnböcker om grävlingsungen Polly


2. Ormens år av Ulrika Ewerman. Köar envist på biblioteket. Judith, Vera och Valter är en oskiljaktig trio i mien av 50-talet. Judith ser dem som sin fasta punk i tillvaron, men förhållandena kommer att ändras.


3. Krokodilväktaren av Katrine Engberg. Köpenhamnsserien. 1. Författaren var dansös men lade av för at bli författare på heltid. Hon berättar att hon promenerar mycket överallt i Köpenhamn. En kan följa henne på kartan i böcxkerna.

26 kommentarer:

  1. Katrine Engbergs bok har jag åtminstone hört om. Undrar om det var så att maken läste den? Själv har jag inte läst den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det talades nog ganska mycket om den när den kom

      Radera
  2. trevligt att sköldpaddor får vara med

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur? det är inte så ofta det skrivs något om sköldpaddor

      Radera
  3. Krokodilväktaren hade jag kunnat ha med, men jag har inte läst den än. Den står här och väntar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har ine läst hela ännu, men jag håller på med Blodmåne

      Radera
  4. Ormens år är jag också nyfiken på. De andra två i din trio är nya för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har lyssnat på Ormens år och tyckte om den

      Radera
  5. Tre böcker som jag inte har läst. Ormens år blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Ormens år funderade jag på att ta med, bara för titelns skull. Den är verkligen riktigt riktigt bra, så fortsätt köa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag fick meddelande om den idag, men jag har lyssnat på den

      Radera
  7. Ormens år blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gillade den när jag lyssnade på den

      Radera
  8. Katrine Engbergs böcker vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är en fin köpenhamnsskildring

      Radera
  9. Promenader i Köpenhamn lät lockande!

    SvaraRadera
  10. Tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  11. Svar
    1. det finns väldigt många böcker här i världen

      Radera
  12. Svar
    1. jag har lyssnat på den och tänker läsa den också

      Radera