tisdag 20 september 2022

Tisdagstrion v. 38 2022: Tre boktitlar som börjar på samma bokstav

 

Ugglans & Bokens tisdagstrio v. 38: Tre boktitlar som börjar på samma bokstav:

1. Vardagar av Ulf Lundell. Oväntat roande läsning. Både klokt och roligt. Lite grumpy ibland. Nästan allra roligast. Fina fågelomslag. Under läsning.

2. Volmer av Lise Nørgaard läser vi i den danska läsecirkeln under ideliga skrattsalvor. Undertitel: Portræt af en samfundsstøtte. Svårt att tro på det där med samfundsstøtten när en läser om de otaliga pojkstrecken. Lise Nørgaard är född 1917 och är alltså i dagens läge 105 år!

3. Vägskäl av Jonathan Franzen fick jag i födelsedagspresent. Mycket lämpligt eftersom jag inte läst något av honom tidigare.

22 kommentarer:

  1. Vi valde samma bokstav, men inte samma titlar. Jag har inte läst någon av dina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska kolla dina. alltid roligt att läsa andras tips

      Radera
  2. Svar
    1. tack för det, Hannele! anbefalles till läsning

      Radera
  3. Volmer blir jag nyfiken på. Har aldrig läst något av Lise Nørgård. Vägskäl blir jag också nyfiken på. Jag har väl bara läst en bok av Franzén, och vilken var det nu igen? Jag skulle nog vilja ägna mig mer åt honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. om inte jag minns fel var hon inblandad i Matador också

      Radera
  4. Vardagar var en glad överraskning för mig också! Blir nyfiken på Volmer som är ny för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst blev en överraskad. det var min syster som satte mig på spåret.

      Radera
  5. Tack för tipsen. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dina roligt tema.

    SvaraRadera
  7. två av dem har jag ju faktiskt läst en del av och varit belåten med

    SvaraRadera
  8. Har trott att Lundell inte är något för mig men har jag kanske fel där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. du ska nog kolla upp Lundell i alla fall. jag var mycket skeptisk men lät mig lockas av en syster och de vackra fåglana på omslagen

      Radera
  9. Där verkar du ha hittat trevliga böcker.

    SvaraRadera
  10. Ulf Lundell har jag läst mycket av, men inget av hans nya.

    SvaraRadera
  11. Är inte sugen på att läsa Franzen eller Lundell. Volmer blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. är sugen på både Lundell och Franzen. Volmer är rolig särskilt när en läser tillsammans i en dansk läsecirkel

      Radera
  12. Det var tre olästa för mig, tack för tips!

    SvaraRadera