fredag 26 mars 2021

Fem en fredag v. 12 2021: John Blund

elisamatilda: fem en fredag v. 12: John Blund

1. Vad är det sista du gör innan ögonen stängs för natten?

Stänger av ljudboken

2.Vad handlade din senaste dröm om?
Något hemskt om att jag gått vilse eller tappat handväskan innehållande hela mitt liv eller båda delarna.
 
3. Hur många timmar sömn per natt brukar du få?
Max 6 tim. Det känns otillräckligt, men i alla fall.
 
4. Är du en morgonlärka eller nattuggla?
Både ock. Lägger mig sent men stiger upp relativt tidigt
 
5. När sover du som bäst?
När väckarklockan ringer

22 kommentarer:

  1. väntar och väntar att jag ska bli morgonlärka

    SvaraRadera
    Svar
    1. vem vet? kanske blir du morgonpigg sen när du blir gammal?

      Radera
  2. Visst är det så som du svarar på femman. Men du sover väldigt lite! Blir det mer på helgerna? Sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag sover inte mera på helgerna. tvärtom av någon konstig anledning

      Radera
  3. Jag har väckarlarm på 7.30, men vaknar nästan alltid långt innan dess och ligger och väntar på att det ska bli dags att stiga upp.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du kan väl stiga upp fastän väckarklockan inte har ringt? det är väl skönt att stänga av den innan den hinner ringa?

      Radera
  4. Vanligtvis har jag ingen klocka i närheten, då sover jag bäst. Om jag ska passa en tid ställer jag alarm.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har telefonen. och jag har väckarklocka i radion

      Radera
  5. Hos oss är det maken som ställer klockan och så väcker han mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. men det är ju jättebra! ljudet av en väckarklocka är det sällan behagligt att vakna till

      Radera
  6. Ha ha, jag älskar ditt svar på sista frågan :D

    SvaraRadera
  7. Japp, man sover som bäst när klockan/mobilen larmar! Visst är det så!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. en sak som är säker. trevlig helg du också!

      Radera
  8. Himla roliga och delvis motsägelsefulla svar. Kul att vi alla är olika. Det tycker jag är så himla spännande faktiskt:-) Skrattade gott åt ditt svar till sista frågan och håller helt med dig. Men nu när jag är pensionär behöver jag ju ingen väckarklocka längre, men sover ändå som djupast då den brukade ringa när jag fortfarande jobbade:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. inget motsägelsefullt i detta! jag vill vara uppe sent och stiga upp tidigt. men jag skulle vilja sova 7 - 8 timmar

      Radera
  9. Sover också 5-6 timmar ibland, känner mig oftast som en zombie 🧟‍♀️ då på jobbet, för det är oftast som det händer när jag ska jobba. Inte någon höjdare med de nätterna, men sen sover jag också längre så jag har som tur är inte det som du verkar ha det varje natt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har alltid haft det problematiskt med sömnen alltsedan jag var liten. hade varit skönt med ett par timmar längre sömn

      Radera
  10. Försökte ha lite disciplin ett tag och ställde klockan på åtta trots att jag inte behöver gå upp. Men jag snoozade ju bara, så nu har jag lagt ner det och sover tills jag vaknar. Efter sex timmars sömn är jag folkilsk! Har precis "lärt"mig lyssna på ljudbok, undrar om jag skulle testa vid sänggående också? Tål att tänka på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har faktiskt inte lyssnat så länge heller. men nu går det jättebra, men det måste vara rätt inläsare

      Radera
  11. Önskar ibland att jag kunde göra så där som du att få lite flexibla sovtider :) .

    SvaraRadera
    Svar
    1. men detär inte så skönt att nästen hela tiden inte vara utsövd. vet egentligen inte vad det är. gillar inte heller att byta tid

      Radera