torsdag 6 augusti 2020

Helgfrågan v. 32



       "På Bokus kan man lägga in sin "recension" på sidan om man är inloggad.
  Jag borde lägga in mitt tycke om böcker oftare men det blir sällan av."
"Det finns i alla fall några stycken som jag lagt in.
Det jag finner är konstigt är när jag ibland får förfrågan från författare om att läsa en bok, så går man in på Bokus och kollar på recensionerna och då finns det kanske två stycken med högsta betyg. Men den personen som lagt in den recensionen har bara lagt in denna enda  recension och ingen annan. (jag hoppas ni förstår vad jag menar)"

Vad tror ni det beror på?
Bonusfråga: Lägger ni omdömen på Bokus?

På själva frågan svarar jag pass. Jag kände inte till att en kan lägga in omdömen på Bokus. Och det Mia beskriver om enstaka personer som lägger in högsta betyg låter ju väldigt konstigt.
Eftersom jag passat på huvudfrågan blir svaret nej på Bonusfrågan.

Däremot:

Papputen och hans son. Goliat och David. Mammuten av Jörn Donner, 1126 sidor.
Vildhavre. Sista brevet till pappa av Otto Gabrielsson. 221 sidor.
Det är vad jag läser just nu. Bland annat.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. nej, det fick de aldrig. och det berodde inte på Otto G.

      Radera
  2. Trodde det skulle vara sommaredition idag så det blev svar på den frågan. Inte läst någon av böckerna du nämner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag trodde också att det var sommareditionen. nu fick det bli både ock

      Radera
  3. Jag trodde också på sommarutgåvan men ändrade mitt inlägg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den ena utgåvan förskjuter inte den andra.

      Radera
  4. Tja, kände till det gjorde jag, men aldrig funderat kring det, och loggar heller aldrig in på bokus längre för den delen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jovisste inte om det där med omdömena, jag loggar in på Bokus både nu och då, men jag

      Radera