onsdag 30 september 2020

Veckans kulturfråga v. 40:

enligt O:  

Var läser du helst? Vilka tillbehör behövs för att skapa den perfekta lässtunden? 

Allra helst läser jag ute. På altanen eller under träden beroende på hur varmt det är. Är det kyligt sveper jag in mig i filtar och tar på yllesockor. När jag måste flytta in blir det sittande i sängen eller i en fåtölj där jag har bäst belysning. Frukt vill jag gärna ha i närheten och gärna choklad, åtminstone ibland. Glasögon, papper och penna är ett måste. Och så får det gärna vara tyst. Fågelsång är tillåtet. Och gärna ett läsande barnbarn eller två. Även om det eventuellt går ut över tystnaden.

6 kommentarer:

  1. nästan ett halvt år kan man sitta ute och läsa, idag +20°C i skuggan, helt underbart. Nu får du skriva till tomten och önska stadig stege... kostar drygt 200 kr

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska jag göra. jag ska ju ändå önska mig en hammock

      Radera
  2. Det känns som du har förstått det här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur? läsningen är ju så viktig för mig

      Radera
  3. Vilken fin läsbild! Jag har svårt att hitta ro inne, trots att vi har en fin läshörna. Läser mycket mer på sommaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. i mitt rum i min säng har jag ro inne. men bäst läser en ute

      Radera