tisdag 1 september 2020

Vecka 36: Vatten

 

Ugglans och bokens tisdagstrio vecka 36: Vatten


1. Minnet av vatten av Emmi Itäranta (titeln är klickbar)

2. Long John Silver av författaren och professorn i franska, Björn Larsson. John Silver sitter på Madagaskar och summerar sitt liv. Hur gick det till att pojken från Bristol som var både läs - och skrivkunnig hamnade till sjöss och hemma i England kom att betraktas som mänsklighetens fiende.  Otroligt spännande bok som kan göra seglare av vilken landkrabba som helst.


3. Brottsjöar av  Claude Gallay. Från ett saltstänkt Normandie (titeln är klickbar)

26 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Minnet av vatten var jag ju nyfiken på när den kom, det hade jag glömt 😲

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är helt klart intressant! vi läste den i en bokcirkel

      Radera
  3. Long John Silver låter spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är otroligt spännande liksom Den keltiska ringen

      Radera
  4. Minnet av vatten har jag hört mycket bra om från en kollega så den är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den läste vi i en bokcirkel och vi gillade den

      Radera
  5. inte läst men känner till, en finns i min bokhylla

    SvaraRadera
    Svar
    1. alla tre? läs dem! de är bra var och en på sitt sätt

      Radera
  6. Jag har inte läst någon av böckerna eller något av någon av författarna. Spännande!

    SvaraRadera
  7. de är faktiskt bra alla tre. Long John Silver är väldigt spännande

    SvaraRadera
  8. Kul att vi hade Björn Larsson "ihop"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. eller hur? jag har alltid förvånat mig över att han inte väckt mera uppmärksamhet

      Radera
  9. Minnet av vatten vill jag gärna läsa! Och något av Björn Larsson!

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör så! jag har aldrig förstått mig på segling, men jag läser gärna Björn Larssons seglingsromaner

      Radera
  10. Minnet av vatten vill jag gärna läsa! Och något av Björn Larsson!

    SvaraRadera
  11. Tack för intressanta boktips.

    SvaraRadera
  12. Jag vill läsa minnet av vatten. Tack för tips!

    SvaraRadera
  13. Minnet av vatten var med i min trio också. Intressanta boktips, spännande! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  14. Minnet av vatten har jag läst. Skulle ju bli film av den, undrar hur det gick med det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst, ja! vart tog den filmen vägen?

      Radera