torsdag 30 juli 2020

Helgfrågan v. 31


Mias sommarversion av helgfrågan gäller vad vi läser just nu.

Jag läser Vildhavre. Sista brevet till pappa av Otto Gabrielsson, svensk son till Jörn Donner, född 1981 i Nacka. Samma år föddes Susanna, Jörn Donners enda dotter, i Finland. Hon dog 2017. Den arme sonen lider av sin fars totala likgiltighet och får i Jörn Donners självbiografi, Mammuten, läsa att han räknas som ett misstag. 

Tips: Nu när en inte kan gå på sitt gym kan en träna hemma framför TV:n med trevliga, duktiga Sofia Åman. Vem kan motstå gamla plankan?

16 kommentarer:

  1. lyssnade när far och som berättade om boken. Sofia är bra, jag tränade på gymmet med dottern i går, trevligt pass, äldsta barnbarnet med ibland, kul med tre generationer

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag går faktiskt inte på gymet ännu. skulle inte få varken dotter eller dotterdotter med till ett gym. dottern är mycket sträng

      Radera
  2. Har hört om de där Donner-böckerna, jobbig historia! Plankan har jag inte gjort på länge ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag lyssnade på Marie Lundströms intervju med Otto Gabrielsson och jag tyckte att han verkade så sympatisk

      Radera
  3. Sett boken på jobbet, men inte läst. Plankan känns som evigheter sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ska försöka läsa Mammuten också. plankan är alltid rätt

      Radera
  4. Så hemskt att läsa i sin fars bok att han var ett misstag! Jag har egentligen aldrig gillat Jörn Donner, och det här gjorde inte saken bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, verkligen inte! båda barnen som föddes 1981 kallas misstag. Ottos mor fick aldrig något bidrag till sonens uppfostran

      Radera
  5. Svar
    1. haha! jag också, men ibland är den ju nödvändig

      Radera
  6. Träna framför tv´n låter trevligt. Själv promenerar jag nu under pandemin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ledaren är väldigt trevlig och hon har bra rörelser. jag promenerar också. numera

      Radera
  7. Men fy vilken pappa! Så uselt.

    SvaraRadera
  8. Taskig pappa. Jag skulle behöva träna mina axlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den pappan skulle en inte vilja ha!
      kolla Sofias program! där finns säkert något för axlarna också

      Radera