fredag 3 juli 2020

Fem en fredag v. 27: Ynnest

Jag håller helt med elisamatilda. Sommaren går för fort. Min själ befinner sig i slutet av maj. Var ska det sluta? Vid jul har jag kanske hunnit till augusti. Eller möjligen september.  Här följer veckans uppgift Fem en fredag: Ynnest

1. När senast var någon artig mot dig?
Idag när någon erbjöd sig att flytta på min stol åt mig.

2. När senast förlät någon dig? 

När jag senast råkade stöta till någon. Minns inte längre när det var.

3. Vad för något köpte någon nyligen till dig? 

Ett fint bonsaiträd som jag faktiskt fick idag

4. Vad blev senast taget från dig?

Min ungdom 


5. När blev du senast överraskad?
När en liten gärdsmyg landade i blåregnet en halv meter ifrån mig

14 kommentarer:

  1. Bonsaiträd är fina. Ungdomen ja den får en försöka hålla kvar så länge som möjligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är de. men lite väl tuktade. ungdomen är inte lätt att förhandla med

      Radera
  2. blåregn... har försökt två gånger

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi har fått mängder av blad och den växer som sjutton vid sommarhuset. men inga blommor. här hemma växer det sämre men dör inte heller

      Radera
  3. Bonsaitrær er så stilige, da har en tidsfordriv. God helg!

    SvaraRadera
  4. Är väldigt imponerad att du lyckades fota en gärdsmyg. Den fågeln är ju annars extremt snabb och svårfångad. Det fanns en bloggare för en tid sedan vars blogg hette "Gärdsmygen". Å inte ens hon lyckades med en skarpt bild på fågeln. Bra gjort där!
    Svaret på fråga 4 var verkligen "allvarlig" och finurlig samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har inte tagit bilden på gärdsmygen, tyvärr. förra året landade han på min stortå

      Radera
  5. Ja nog går månaderna fort just nu. Förstår inte hur man ska hinna med, jag föredrar ju dessa tider på året och skräms lite av hur snabbt tiden går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är mycket en ville göra och hinna med. och gärna vara uppe under nätterna också

      Radera
  6. Haha, du och tiden synkar alltså inte! Jag har inga större problem med det,...fast jag sällan minns vilket datum det är...ibland inte heller veckodagar, alla dagar är ju ganska lika när man är pensionär och inte har så mycket i corona-almanackan. Jag har också blivit bestulen min ungdom men sörjer mer att jag blev bestulen på min hälsa. gammal blir jag gärna...Trevlig helg

    SvaraRadera
  7. hälsan är ju viktigast i alla lägen. ingen har väl något mera än inställt något i sina coronaalmanackor

    SvaraRadera
  8. Ja du, ungdomen är nog rätt omöjlig att få tillbaka. Tror faktiskt ingen lyckas med det. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej, det är synd. det är ju först senare en vet hur en skulle hantera saker och ting

      Radera