torsdag 1 augusti 2019

Helgfrågan v. 31


Mias sommaredition av helgfrågan lyder: Vad läser ni nu?
Lätt som en plätt. Jag läser en finsk polisroman som tilldrar sig på 30 - talet i Viborg. Poliserna cyklar omkring, folket är uppdelat i röda och vita och polisens arbete är säkert precis lika knöligt som det framställs. Den historiska bakgrunden verkar tillförlitlig. Blod döljer inget av Mikko Porvali i serien Karelen noir. 2 . Ska läsa del ett vid senare tillfälle.
Bonusfrågan: Vad gör ni nu - semester eller inte?
Packar upp efter sommaren. Tvättar efter sommaren. Försöker komma ihåg vad jag hade tänkt att jag skulle göra i höst. Försöker att inte klösa mina vansinnigt många och stora myggbett. Frågar mig (som vanligt): Vart tog den här sommaren vägen? Hur stora kommer inte de små barnbarnen att vara nästa sommar? 

8 kommentarer:

  1. tvätta och packa hör väl sommaren till

    SvaraRadera
  2. Slut på sommaren? Det hoppas jag att det inte är, snart semester ;) boken känner jag inte till, men intressant med finsk polisroman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. en kan väl ha semester fast det inte är högsommar. polisromanen liknar inte mycket annat i den vägen

      Radera
  3. Bra boktitel. Och jag säger som Bokdamen: Intressant med finsk polisroman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag funderar på vad titeln egentligen säger. finsk polisroman är intressant

      Radera
  4. Finsk polisroman i trettiotalsmiljö lät spännande, och annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är det verkligen. men namnen är värre än de ryska

      Radera