söndag 5 maj 2024

En smakebit på søndag v. 18 2024

astridterese på den norska bokbloggen Betraktninger håller i bloggutmaningen En smakebit på søndag. Den går ut på att vi bjuder varandra på smakebitar utav det vi just läser. Utan att för den skull spoila något, förstås.

"I juni året innan, när Mia och Pearl hade flyttat in i det lilla huset på Winslow Road, hade varken mrs Richardson (som tekniskt sett ägde huset) eller mr Richardson (som lämnade över nycklarna) ägnat dem någon större tanke. De visste att det inte fanns någon mr Warren, och att Mia var trettiosex, enligt det Michigan - registrerade körkort hon visat upp. De noterade att hon inte bar någon ring på vänster ringfinger, även om hon hade många andra ringar: en stor ametist på pekfingret, en som var gjord av skaftet från en silversked på lillfingret, och en på tummen som i mrs Richardsons ögon verkade misstänkt likt en humörsring. Men hon verkade vara trevlig och det gjorde även hennes dotter Pearl, en tystlåten femtonåring med en lång mörk fläta."        Fler smakebitar: HÄR

12 kommentarer:

  1. tack för påminnelse, glömt denna

    SvaraRadera
  2. Den här gillade jag. Har läst fler av Celeste Ng, en jag gillade, och en jag blev besviken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror att jag också kommer att gilla den

      Radera
  3. Tack för smakbiten! Den ville jag ju läsa men har glömt bort. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  4. En författare som jag har sett lite överallt, men jag har än så länge inte läst något av henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, hon har synts mycket och ofta men har fått vila i min hylla tills nu.

      Radera
  5. gav denna full pott när jag läste den på engelska för några år sedan! Undrar vad mer hon har skrivit...Tack för påminnelse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra förlorade hjärtan och Säg inget om Lydia har hon också skrivit. så bra att du gav Små eldar överallt full pott! jag ser fram emot läsningen

      Radera
  6. Läste den här och gillade som jag minns!

    SvaraRadera