torsdag 26 december 2019

Helgfrågan v. 52


Mia är oförtröttlig. Det blir en helgfråga mitt i julen också.

Frågan lyder helt enkelt: Vad läser ni?
Litet av varje. Mr Potter av Jamaica Kincaid; Jag vill sätta världen i rörelse, Anna - Karin Palms biografi om Selma Lagerlöf; Ärr av Audur Ava Olafsdottir.

Bonusfrågan: Fick ni några julklappar?
Jodå, det fick jag. Parfym, nya biografin om Selma Lagerlöf, Gå med mig av Behrang Bedjou och en underbart söt tomte av äldsta barnbarnet, 8 år, som hon köpt för egna sparpengar.

18 kommentarer:

  1. Mr Potter är jag nyfiken på, så mycket en vill läsa. Fint med tomten från barnbarnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. köpt för egna pengar. jag blev lite rörd. Mr Potter är väldigt bra

      Radera
  2. Härligt att få böcker, men jag är säker på att tomten från barnbarnet var julklappen som alldeles särskilt rörde vid ditt hjärta.

    SvaraRadera
  3. underbart med dessa klappar av barnbarn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är roligt med barnbarnsklapparna. de har bestämda uppfattningar om vad mormor kan tänkas vilja ha

      Radera
  4. Svar
    1. ja, vi fick hem barn och barnbarn till slut. trots kräksjukan i Sthlm

      Radera
  5. Jag är sugen på båda böckerna; Palms är inplanerad i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är fin. och den kompletterar tydligen Anna Nordlungs biografi från förra året

      Radera
  6. Jamaica Kincaid är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har läst ett par böcker av henne tidigare som jag väl varit måttligt förtjust i. men Mr Potter är riktigt bra.

      Radera
  7. Ja, man blev lite överraskad över helgfråga på annandag jul, men bara trevligt ju. :)

    SvaraRadera
  8. Det låter som en intressant blandning böcker. Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  9. Gulligt när de köper något för sina egna pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. särskilt om en betänker att hon sparar till en harpa

      Radera