tisdag 15 oktober 2019

Tisdagstrion: Bäst just nu

Helenas tisdagstrio: Bäst just nu.


1. Mr Potter av Jamaica Kincaid
Har tidigare inte varit riktigt imponerad av den här författaren. Men Mr Potter är
lysande, tycker jag. Har läst ca två tredjedelar ungefär.


2. Oktoberbarn av Linda Boström
Det är det första jag läst av författaren och den är mycket bra. Är inte riktigt klar med den heller. Somliga böcker tar längre tid än andra. 
3. Jakobsböckerna av Olga Tokarczuk
Den tredje fantastiska boken som är under läsning. De här tre böckerna passar att läsa vid olika tillfällen. Alla kräver koncentration.

22 kommentarer:

  1. Oktoberbarn av Linda Boström Knausgård tyckte jag om, hon skriver starka böcker, Jamaica Kincaid gillar jag, denna väntar... Tokarczuk skriver mycket och varierande.

    SvaraRadera
  2. Jakobsböckerna är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan en verkligen vara. men den måste få ta tid, känner jag

      Radera
  3. Jakobsböckerna har ju fått mycket god kritik. Kanske den som gav henne Nobelpriset.

    SvaraRadera
  4. Oktoberbarn blir jag nyfiken på. Och Jakobsböckerna måste jag skriva upp. :)

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa, men jag vet att jag tidigare varit lite nyfiken på Jakobsböckerna. Hade ingen aning om att det var den nya Nobelpristagaren som hade skrivit den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är väldigt roligt att hon fick Nobelpriset och säkerligen har Jakobsböckerna bidragit mycket till priset

      Radera
  6. Oktoberbarn har jag läst och jag tycker också att den är bra. Jakobsböckerna har jag önskat mig i julklapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. är snart klar med Oktoberbarn. Jakobsböckerna blir en fin julklapp

      Radera
  7. Jakobsböckerna är jag lite nyfiken på och någon av de andra böckerna av författaren. Kincaids vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tokarczuk har ju flera att välja på. jag har varit lite tveksam till Kinkaid tidigare, men Mr Potter är något utöver det vanliga

      Radera
  8. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Jakobsböckerna vill jag läsa, men längden avskräcker lite. Borde förmodligen köpa den, så att jag kan ha den hemma och läsa lite emellanåt. Har också tänkt läsa dina två andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jakobsböckerna köpte jag. vill inte ha någon som flåsar i nacken. Kincaid överraskar positivt

      Radera
  10. Tre böcker som jag verkligen, verkligen vill läsa. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  11. Visst är det så, somliga böcker tar tid att läsa, och det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att de är sämre för det. :)

    SvaraRadera