måndag 17 juli 2023

Veckans boktriss v. 28 2023


Mias bokhörna: Veckans boktriss v. 28: Bokstaven är: F
 
Författare: Nämn en författare på bokstaven det får vara för eller efternamn. Folke Fridell fanns i mina föräldrars hylla
 
Boktitel: En boktitel där boken ska börja på måndagens bokstav.
Fjärran från vimlets yra av Thomas Hardy. Finns även som film. Serieromanen Tamara Drewe är löst baserad på Hardys roman.

Bokomslag: Ett bokomslag som börjar på bokstaven för veckan. 
Jag kallade honom Slipsen av Milena Michiko Flašar har faktiskt två fiskar på omslaget.

 

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. jag läste vad jag ville ur föräldrarnas hyllor

      Radera
  2. Det finns en annan bok med Fiskar på också som är ungefär likadana som dina men kom ej på vilken det var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doreen Baingana, Tropiska fiskar, kanske?

      Radera
  3. Tre tidigare okända böcker (och författare) för mig.

    SvaraRadera