torsdag 20 juli 2023

Helgfrågan v. 29 2023

Mias bokhörna: Helgfrågan. Sommareditionen. V. 29. Tipsa om en bok, en film, en teater, ett utflyktsmål, en maträtt eller något annat skoj.

Redan 2 juni kom Svensk bokhandels Höstens böcker 2023 ut. Den är väldigt kul att bläddra i och planera höstläsningen. Den stora utgivningen kommer i september ser det ut som. Då kommer till exempel Yoel Hoffmann, Fiskarnas Kristus; Mikael Niemi, Sten i siden; Magnus Florin, Descartes dotter.

Haväng på Österlen är ett underbart utflyktsmål. Ligger alldeles intill Brösarp

14 kommentarer:

  1. Jag har börjat bekanta mig med höstböckerna, direkt jag kom i jobb efter semestern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är ju en del att ta ställning till

      Radera
  2. det är lätt att få fina bilder vid Haväng. vi brukar ha picknick där

    SvaraRadera
  3. Mikael Niemi ser jag framemot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. efter att ha läst Koka björn ser jag också fram emot Niemis nya roman

      Radera
  4. Haväng är underbart, men jag har bara varit där en enda gång. Men nån planerad höstläsning lär det inte bli för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vill gärna veta vad som kommer och noterar det jag vill läsa

      Radera
  5. Spännande att se vad som ges ut i höst, än så länge såg jag inget annat än vårens böcker där... fast det kanske kommer senare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoffmann, Niemi och Florin kommer i september och då är våren slut på mina breddgrader👀

      Radera
  6. Åh, så mysigt att kika och planera vad man vill läsa under hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tycker att det är jättespännande

      Radera