fredag 7 juli 2023

Fem en fredag v. 27 2023: Sommarfrågor II

elisamatilda: Fem en fredag v. 27: Sommarfrågor: II

1. Vad är det längsta du reser i sommar? Det finns vissa planer på Skagen
2. Hur spenderar du en regnig sommardag? Inga problem; läsa, lösa korsord, städa källaren, stryka
3. Blir det någon spontan utflykt i sommar? Det blir det säkert

4. Hur svalkar du dig på bästa sätt? Bad eller häckande i skugga på altanen
5. Har du något smultronställe där du är nu? Hovdala slott, Boevas, Gräddhyllan Lantcafé i Markaryd

20 kommentarer:

  1. källaren/garaget är städat, tack vare sonen 💙
    Trots femtio år i Göteborg så har jag aldrig varit i Skagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. men det är ju inte för sent! en kan till och med åka över dagen har jag förstått

      Radera
  2. Just det: korsord är bra att ta till. Och sudoku. Härligt på Skagen, har bara varit där en enda gång och det är länge sen nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sudoku gillar jag också. hoppas att det blir Skagen på sensommaren

      Radera
  3. Skagen låter som ett bra resmål. Var där för många år sedan, gillade det skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag skulle gärna vilja åka dit och jag tror att det kommer att bli av i sommar

      Radera
  4. Kvinnan i baddräkt, sååå ljuvlig! Skagen låter trevligt ;-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, hon är fin i sin bad/nattmössa.

      Radera
  5. Skagen minns jag så väl, det var bara ett besök och för länge sen, men ljuset och stränderna! Jag hade fördomar, vadå ljuset, det är väl som det är överallt, men det är verkligen mer skimrande och magiskt. Lyckans ost som får komma dit. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag ser fram emot det. och ljuset är verkligen inte likadant överallt och Skagen lär ju vara något speciellt

      Radera
  6. Så många smultronställen du verkar ha i din närhet. Kul!
    Bara man har böcker till hands så klarar man även en regnig sommar. Men det är roligare att läsa när solen skiner. Eloge att du fortfarande stryker. Själv har jag inte ens ett strykjärn kvar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag stryker. och jag stryker gärna. bäst är att sitta ute och läsa

      Radera
  7. Det låter riktigt trevligt med Skagen, hoppas att du kommer dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. känner jag väninnorna rätt så gör jag det!

      Radera
  8. Som gotlänning sen 20 år så uppskattar man bara ön mer och mer...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan jag tänka mig. Gotland är underbart

      Radera
  9. Skagen låter väldigt trevligt att besöka. Jag har inte varit i någon av våra skärgårdar men skulle gärna vilja det någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har alltid velat besöka Skagen. Stockholms skärgård är helt fantastisk

      Radera
  10. Skagen är fint, varit där flera gånger. Det är häftigt att gå ut i havet där två hav möts och bara stå där en stund och känna när vattnet kommer från två håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska jag göra! tack för tipset, Janerik. jag ser fram emot att äntligen få besöka Skagen

      Radera