torsdag 1 juni 2023

Helgfrågan v. 22 2023

Mias bokhörna: Veckans helgfråga v. 22: Har du något förslag på bok/böcker du skulle vilja se filmatiserade?

Helt spontant kommer jag att tänka på en ny bekantskap jag helt oväntat gjort, nämligen Stefan Ahnhem och hans romaner med kriminalpolisen Fabian Risk i Helsingborg som huvudperson. Sju delar finns det. Jag råkade läsa del 6, Den sista spiken, först och blev så positivt överraskad att jag nu börjat från början med del 1, Offer utan ansikte, och beställt delarna två, tre och fyra också. Jag tycker mig redan "känna" Fabian Risk, hans familj och arbetskamrater samt en och annan dansk polis också.
 

6 kommentarer:

  1. böcker/filmer med bekanta miljöer är trevligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag känner inte till Helsingborg, men böckerna är välskrivna

      Radera
  2. Tack för tips det är nog en bokserie för mig.

    SvaraRadera
  3. Stefan Ahnhem har jag inte läst något av, men blev lite extra nyfiken på böckerna nu.

    SvaraRadera