torsdag 27 januari 2022

Helgfrågan v. 4


 Mias bokhörna: Helgfrågan v. 4: Fick du några böcker i julklapp?

Svar: Ja. Av dottern fick jag Ida Jessens nya roman Kaptenen och Ann Barbara till mig. Mitt i prick! Jag brukar gilla Ida Jessen.

Nike av Agnes Berenike Lidbeck fick jag av mig själv i julklapp liksom Penguin Book of Christmas Stories.

Den innehåller klassiska berättelser av kända författare som Truman Capote, Selma Lagerlöf, Shirley Jackson, Dylan Thomas, Saki och Tjechov; Calvinos mindre kända sneglande på julens konsumism och Iréne Nemirovskys mörka familjeporträtt. Jag föll till dels på det vackra omslaget.

8 kommentarer:

  1. trevliga intressanta böcker, själv köper jag till barnbarn, de gillar också att besöka bibliotek

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gör jag också. roligt att barnbarnen gillar böcker, läsning och bibliotek

      Radera
  2. Det var fint omslag det lockar.

    SvaraRadera
  3. Boken med julberättelser har du säkert glädje av i många jular.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kommer jag att ha. det blir lite som Winterson

      Radera
  4. Jag tror inte att jag läst något av Ida Jessen. Kanske en författare värd att kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon är väldigt fin. har en mycket egen stil

      Radera