onsdag 23 december 2020

Veckans kulturfråga V. 52 2020

enligt O: Vilka jultraditioner kan du inte vara utan?

I år känns det som om jag skulle kunna hoppa över hela julen. Men ändå har det blivit ljus och granris utomhus. (Tyvärr får jag avstå oljelampan på grund av att jag inte hittat någon veke inom räckhåll. Jag tror att några gubbdagis har, men det är nog inte läge att uppsöka dem just nu.) Ljus inomhus är också viktigt. Skinka, Jansson, Brantevikssill och - alldeles speciellt - en bok i julklapp. Bachs juloratorium och Adams Julsång går ju att avnjuta i hemmet.

4 kommentarer:

  1. jag har fina LED-lampor överallt, mysiga faktiskt, här blir det flera julfester än vanligt för vi träffar en familj i taget, den större festen med alla samlade hos äldste sonen hoppar vi över. I dag hade vi finskt vegetariskt åt yngste sonens familj och vårt 5:e barnbarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi har samlat festligheter på hög under den här corona - tiden. så det måste sluta i en brakfest där alla födelsedagsbarn, påsk och jul och midsommar måste tas igen

      Radera
  2. Låter som en mysig jul trots allt! Vi firar litet idag och imorgon, sedan är det böckerna som får uppmärksamheten. God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. precis så! även om firandet blir i det lilla formatet så får det duga i år.
      God Jul!

      Radera