tisdag 8 december 2020

Tisdagstrion v. 50: Vintervitt. Omslag eller innehåll

Ugglans och Bokens tisdagstrio v. 50: Vintervitt (omslag eller innehåll)

 

Alfabet & brev i april av Inger Christensen

Allt ett under av  Juha Itkonen

Vardagar av Ulf Lundell. Dagbok med dikter

Raya av Henrik Johansson. En arbetslivsroman.

Björnkvinnan av Karolina Ramqvist. En berättelse om en ung kvinna på 1500 - talet där författarens eget liv tränger in

Gratulerar till din frigörelse av Hiromi Ito. Svåröversatt japansk poet. 


Direkt ur läshögen. Allt ett under av Juha Itkonen och Hiromi Ito är lånade på biblioteket, men de andra är mina egna.

27 kommentarer:

  1. Oj, många fler än tre 🙂 Ulf Lundell läste jag allt av förr, men någonstans på vägen så försvann han.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag gjorde en dubbel trio. vad det gäller Ulf Lundell har jag gjort tvärtom

      Radera
  2. Raya har jag faktiskt läst :)

    SvaraRadera
  3. Raya har jag läst och gillat :)

    SvaraRadera
  4. Raya är otroligt läsvärd. Tack för övriga boktips.

    SvaraRadera
  5. Björnkvinnan har jag läst. Tyckte den var bra. Juha itkonen blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Jag hade nästan lite svårt att hitta böcker med vita omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag kan säga tvärtom. jag behövde bara gå till närmaste läshög så fanns där flera stycken. det var därför det blev en dubbel trio

      Radera
  7. Jag har inte läst någon av dessa! Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst någon av dessa men andra av Ramqvist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag brukar gilla Ramqvist. har lyssnat på henne också

      Radera
  9. Har hört mycket talas om Inger C men har skam till sägandes inte ens försökt mig på henne. Är inte så het på poesi ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag läser en del poesi, men jag har lite svårt för Inger Christensen

      Radera
  10. Jag har faktiskt inte läst någon av dina, men flera står på läslistan. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. så lite så! det fanns gott om vita omslag i mina högar

      Radera
  11. Så många fina omslag! Björnkvinnan gillade jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag hade så många vita omslag på böckerna allra närmas mig att jag gjorde en dubbeltrio. Björn kvinnan stod jag i begrepp att läsa

      Radera
  12. Raya är den enda jag läst. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  13. Mycket vitt, Raya har jag läst, mycket bra.

    SvaraRadera