torsdag 8 oktober 2020

Helgfrågan v. 41


Mia undrar i sin helgfråga v. 41 om det är någon speciell bok vi längtar efter.

Eftersom jag just klickat in en beställning på The Wild Iris av årets nobelpristagare i litteratur Louise Glück så väntar jag väldigt på den. Jag blev nyfiken på henne efter ha lyssnat på Ingrid Elam och Ulrika Milles. Bland andra.


Bonusfrågan: Vad gillar du med hösten? 

Färgerna på min rönnsumak. Jag tror att här finns några bruna cigarrer också. Färgerna över huvud taget. Luften som är hög, klar och krispig. Det känns lättare att andas. Lugnet efter sommaren.

16 kommentarer:

  1. Snyggt omslag på boken du beställt! Kanske måste man försöka sig på henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det verkar så, tycker jag. Elam och Milles sade att hon är lättillgänglig

      Radera
  2. Är det din rönnsumak på bilden? Vacker. Jag läser försvinnande lite poesi. Vet inte hur jag ska förmå mig att börja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är min rönnsumak. den är väldigt vacker men har besvärliga rotskott. det är inte så mycket att fundera på det är bara att öppna en bok och läsa och ha lite tålamod

      Radera
  3. hösten är bästa årstiden, har beställt Louise Glück på biblioteket, vill läsa mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, hösten är bäst. köper en och lånar flera

      Radera
  4. Jag är också sugen på att läsa poesi av årets nobelpristagare i litteratur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon tycks finnas lite överallt på biblioteken

      Radera
  5. Hösten är en härlig tid, särskilt fina dagar. Kollat lite i bok av nobelpristagaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. luften är hög och klar och promenaderna känns lite lättare i alla fall

      Radera
  6. Ja, rönnsumak blir verkligen fantastisk i färgen på hösten. Ginnalalönnen också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ginnalönnen var fin. den kände jag inte till

      Radera
  7. Fina färger är det på hösten, men kallt också

    SvaraRadera