torsdag 16 april 2020

Helgfrågan vecka 16

Mia undrar i sin helgfråga (som Evelina har hittat på) om vi fått lust att resa någonstans efter det att vi läst en bok som tilldragit sig i ett visst område.

Det händer mig hela tiden. Jag vill gärna åka så gott som över hela världen.
Senaste exemplet är Devon i västra England. Det är nämligen där Ann Cleeves senaste bok, Albatross, tilldrar sig. Landskapet liknar till vissa delar Thomas Hardys Dorset. Jag började läsa Albatross igår.

bonusfrågan: Vad ser ni fram emot finns det ett givet svar: Slutet på karantänen med anledning av coronaviruset.

14 kommentarer:

  1. Svar
    1. jo, så gott som. fast Afrika lockar inte riktigt så mycket. kanske

      Radera
  2. Albatross har jag inte läst än, tyvärr tappat lusten för läsning lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj då, det var inte bra! nu behöver en ju läslusten som bäst

      Radera
  3. Devonområdet är jättefint! Albatross ligger i min ljudbokshylla och väntar, få se om jag känner igen miljön, varit på flera ställen i Devon men finns platser kvar att besöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tänker mig att det är fint. säkert i stil med Dorset

      Radera
  4. Jag skulle gärna besöka både Devon och andra delar av England. Och Skottland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. för att inte tala om Irland. och Yorkshire. det finns så många ställen att åka till

      Radera
  5. England liksom Skottland lockar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja där bortåt finns massor av trevliga resmål

      Radera
  6. Det är många som vill till de skotska öarna den här helgen :) Jag är mer skeptisk till det, känns som om det alltid blåser och att så otroligt många möter sin baneman där. Lite som i Midsomer :)

    SvaraRadera
  7. Ja, det har du nog rätt i att det händer rätt ofta, men resans genomförbarhet irl är ju förstås en helt annan sak, oavsett pandemi eller ej. Tur att vi har böckerna och intresset för att läsa dessa. :)

    SvaraRadera
  8. Platser i Storbritannien verkar ofta lockande, faktiskt - inser jag när jag läser runt vad ni andra skrivit.

    SvaraRadera
  9. Den boken skulle jag vilja läsa, brukar gilla Ann Cleeves böcker.

    SvaraRadera