torsdag 9 april 2020

Helgfrågan v. 15

Mias helgfråga gäller vad vi läser just nu och vilket påskgodis vi gillar mest.
Just nu avnjuter jag Ulrika Knutsons nyutkomna biografi om Elin Wägner
Den besvärliga Elin Wägner, från Historiska Media. Den är både rolig och intressant och jag läser den som en roman. Pennskaftet väntar liksom lite påskekrim. Fick just idag ifrån biblioteket Min fars hemlighet av Sara Blædel.
Mitt godaste påskgodis finns nästan inte att få tag i längre. I flera år kunde jag köpa det i närmaste större stad, men det går inte längre. Antagligen skulle en kunna göra teaterkonfekt själv, men det blir nog inte så proffsigt som på bilden som jag lånat ifrån Wikipedia.

20 kommentarer:

  1. aha, Ulrika Knutson har skrivit ny bok, intressant, jag är anpassningsbar med godis, upptäcker nytt på resor också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. utkommen i dagarna. så bra. jag får ju klara mig utan min teaterkonfekt. lite choklad får duga i värsta fall

      Radera
  2. Pennskaftet har jag läst av de du nämner. Teaterkonfekt? Det kände jag inte till. Gillar mest choklad.

    SvaraRadera
  3. fin japansk film:
    https://www.svtplay.se/video/26312034/under-korsbarstraden

    SvaraRadera
    Svar
    1. såg den. har den som DVD också. väldigt fin! tack för att du kollar upp

      Radera
  4. Min fars hemlighet har jag läst men ännu inte hunnit recensera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. har bara börjat på den, men den verkar spännande

      Radera
  5. Boken om Elin W tror jag är jätteintressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är denverkligen. Knutson håller samma ton som Wägner själv

      Radera
  6. Min fars hemlighet ligger oläst här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den läser sig själv bara du öppnar den

      Radera
  7. Att göra gott godis är en konstart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det så. och det är alltför få som gör det

      Radera
  8. Den där boken är jag verkligen sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är väldigt bra och riktigt rolig. mycket faktaspäckad

      Radera
  9. Verkar ju lovande att boken om Elin Wägner är så bra. Lättläst kanske också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det tycker jag att den är. jag läser den som om jag läste en spännande roman

      Radera
  10. Teaterkonfekt är riktigt gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. otroligt gott! varför görs det inte längre?

      Radera