fredag 3 november 2017

Helgfrågan v. 44

Mias helgfråga gäller ordningen i våra bokhyllor. Hur sorterar vi våra böcker?
I mina bokhyllor hittar endast jag. Det räcker. I vissa stycken råder någorlunda alfabetisk ordning, men långtifrån alltid. Jag blandar fack - och skönlitteratur; pocket och inbundet. Somligt samlar jag plötsligt på ett hyllpan, t. ex. Levande litteratur, Austen och Woolf, böcker om läsning och böcker om och av Thomas Hardy. Lyriken har en helt egen hylla och litteraturhistoria fyller fyra hyllplan. Nya, ännu olästa böcker stoppas inte in hur som helst i hyllorna utan får sina egna platser i två olika hyllor i mån av plats.
Bonusfrågan gäller bilder på våra hyllor:
Austen ochWoolf

Levande litteratur

Om läsning

13 kommentarer:

  1. Här måste vi vara fyra som hittar böckerna, men vi har definitivt kunnat enas om systemet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var inte dåligt! jag hittar absolut ingenting i makens hyllor

      Radera
  2. Snyggt ordnat. Min hylla är en stor röra. Huller om buller...

    SvaraRadera
  3. jag städade några hyllor så de lämpade sig för fotografering, typ ...

    SvaraRadera
  4. tja. de andra hyllorna lämpar sig inte att ta några bilder på

    SvaraRadera
  5. Du gör som jag. Böcker läggs på böcker, och så vidare.

    SvaraRadera
  6. Välordnat! Alltid blir det böcker liggandes ovanpå böcker emellanåt, det hör till. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag brukar alltid tycka att det är roligast att titta i hyllorna hos dem som har en ordning jag inte kan avkoda. Det är enklare att snubbla över oväntade titlar då.

    SvaraRadera
  8. Bokhyllor ser alltid så fina ut!

    SvaraRadera